28 Eylül 2014 Pazar

ÇOCUKLAR ‘TÜKÜRME’ KONUSUNDA EĞİTİLSİN...

   Dün öğle saatinde birkaç öğrencinin yola tükürmesine şahit oldum yine... Hatta bir tanesini tam tükürmek üzereydi ki, kendimi tutamayarak azarladım... O anda azarlamaktan ziyade, ona nasihat vermem gerekiyordu ama gazetemizde o anda yalnız olduğum için ve telefon çalar da duymam düşüncesiyle dışarıda oyalanma ihtimalim yoktu... Ancak bu öğrenciyi azarlamamla birlikte, tükürüğünü sanırım geri çekti içine!
  Benim ise seslenişim, bu sefer olacak eğitimcilere...
   Milli Eğitim Bakanlığı, geleceğe yönelik hazırladığı stratejik planlarda(!) çevirdi eğitimi yapboz tahtasına... Öğretmen ve öğrencilerin her yıl, başka bir eğitim sistemi çıkıyor karşılarına... Bu eğitim sistemi sayesinde de çocuklar döndü şaşkına... Hal böyle iken hiç olmazsa çocuklara terbiye eğitimi verelim okullarda... Veriliyordur mutlaka ama görünen o ki, yeterli gelmiyor bizim çocuklara...
   Armutlar dibine düşer(!) ya, siz sıkıca tembihleyin onlara, babalarından gördüklerini yapmasınlar bir daha... Yollara tükürmenin yanlış bir davranış olduğunu anlatın ve bu tür davranışlara şahit olmayalım toplumumuzda... Bayan öğretmenler, özellikle bu konuda siz daha titizlik gösterin... Çünkü tükürme konusunda, en çok serzeniş geliyor bayanlardan bana... Tükürmenin yanlış olduğunu anlatmak için de, ‘kız tavlayamazsınız, kızlar sizi beğenmez!’ deyin erkek çocuklarına... Hani armudun dibine düşme meselesi var ya(!)... Babalarının oğullarını bu kötü alışkanlıktan vazgeçirmekte en etkili yol budur olsa olsa!
   Yollara tükürmeyen bir nesil yetişmesi dileğiyle, kalın sağlıcakla...

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder