31 Mayıs 2013 Cuma

TEPE MEZARLIK’A KOYUN DUASI!


   Keşan’ın en eski mezarlıklarından biri Tepe Mezarlık... Keşan’ın ilk belediye başkanı Raşit Efendi ile eski belediye başkanlarından Hüseyin Yazır’ın da kabirlerinin bulunduğu Tepe Mezarlık...
   Şimdilerde üzülerek ifade ediyorum ki, kabirlerinizdeki otları koyunlar temizliyor! Malum, mezarlıkların temizliği ile ilgilenen ilgili birim, ancak Asri Mezarlık ve Enez Yolu Mezarlığı’nın bakımı ile ilgilenebiliyor... İki tane belediye başkanımızın kabirlerinin bulunduğu Tepe Mezarlık ise es geçiliyor...
   Evet, gazetemizin 1. sayfasından verdiğimiz “Tepe Mezarlık’ta koyun otlatılıyor” başlıklı haber... Konuyla ilgili gazetemize gelindiğinde ve açıklama yapıldığında önce inanmak istemedim... Ve hatta, bu haberin ancak görüntülü olursa bir anlam ifade edebileceğini söyledim... Bunun üzerine aynı akşam mahalle sakinlerinden biri beni arayıp, mezarlığı koyunların bastığı(!) bilgisini verdi... Hemen Tepe Mezarlık’ta aldım soluğu ve anlatılanların hepsi tıpa tıp uyuyordu... Koyunların boyunlarındaki çanlar epey rahatsız etti beni... Sanki mezarlığımızda çalan kilise çanı gibi yankılandı kulaklarımda... Koyunların her biri bir mezarın başına tünemiş ve duaya başlamışlardı! Aman Allah’ım... Bir insanın oturması gereken yerde koyunlar oturuyor, yapması gereken duayı koyunlar yapıyordu! O kadar karanlıktı ki Tepe Mezarlık, sayamayacağım kadar da koyun vardı... Ancak, fotoğraf makinemin yaptığı azizlikten dolayı fotoğraf alamıyordum... Bir iki kare zor çektim karanlıkta... Cep telefonu ile denedim o da olmadı... Bu kadar aksiliğin üst üste gelmesine baştan anlam veremedim ancak düşündükçe akıl erdirdim... Sanırım Keşan’ın ilk belediye başkanı Raşit Efendi ile eski belediye başkanlarından Hüseyin Yazır’ın ruhları engellemişti makinemin flaşının patlamasını... Keşan’a hizmet eden, Keşan sevdalısı iki başkanımızın ruhu, istemedi Keşanlıların mezarları başında koyunların dua etmesinin ve otları temizlemesinin görüntülenmesini! Ruhunuz şad, mekanının cennet olsun, hem sizin hem de Tepe Mezarlık’ta yatan tüm ölmüşlerimizin... Umarım bundan sonra kabirlerinizdeki otları koyunlar temizlemez ve üstüne dua etmez!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder