15 Mayıs 2013 Çarşamba

GENÇLİK YÜRÜYÜŞÜ, ORTA YAŞLIYI KÜSTÜRDÜ!


15-21 Mayıs Gençlik Haftası etkinlikleri çerçevesinde, dün “Gençlik Yürüyüşü” yapıldı. Önce şunu vurgulamak isterim ki, bu sefer gençler önde ve en arkada, protokol de ortada yürüdü! Keşan Sağlık Meslek Lisesi önünde oluşturulan kortej, Önder Caddesi’nden geçtiği sırada, Keşan Belediye Bandosu’nun sesini duyan cadde esnafı dükkân kapısının önüne, yoldan geçen vatandaşlar da kaldırım üzerinde coşkuyu seyretmek üzere durdu. Tabiî ki bu coşkuyu izlemek üzere ben de fırladım gazetemizin kapısı önüne... Gençlerin, ay yıldızlı Türk bayrağını taşımaları beni çok duygulandırdı. Koskoca Türk bayrağı ve altında onlarca genç... Ancak devamındaki gençlerin elinde Atatürk posteri ya da Atatürk’ün söz ve özdeyişlerinin yazılı olduğu pankartlar yerine, sigaranın zararlarını anlatan pankartlar taşımaları çok ilginçti...
Kortej, Önder Caddesi’nden geçişini tamamladığı anda, ben daha içeri girmeden orta yaşta sayılacak vatandaşım kükremeye başladı... Gençlerin taşıdığı pankartları,  günün anlam ve önemiyle bağdaştıramayan vatandaşım, hop oturdu hop kalktı... Tam kortej geçerken alkışlamaya hazırlandıklarını ancak gördükleri pankartlar karşısında vazgeçtiklerini belirtti... Sigaranın sağlığa zararlarının yazıldığı pankartlara değildi karşı duruşları, onlar, günün anlam ve önemine uygun olarak sadece ‘Atatürk’ ve Türk bayrağı görmek istedikleri içindi bu tepki... Ve vatandaşımın tepkisi gayet yerindeydi... Ancak tepkileri yine gençlere değil, gençlerin eline bu pankartları veren yetkililere idi...
Hey yetkililer... Hafta, sağlık haftası değil... Hafta, sigaranın zararları haftası değil... Hafta, nikotin haftası değil... Bu yürüyüş; Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri çerçevesinde yapılan “Gençlik Yürüyüşü” idi...
Sizler kalktınız gençlerin eline ‘O yaktığınız kendi hayatınız’, ‘Sigara içenlere iyi davranın çünkü yakında ölecekler’, ‘Ben sigara içmiyorum. Sende içme (Doğrusu ‘Sen de’ içme olacak ancak pankartta o şekilde yazıldığı için düzeltme yapmayıp, açıklama yapma gereği duydum.)’, ‘Sigara dumanının altında yana yana kül olma’, ‘Sigara içen yaşlanmaz, çünkü yaşlanacak kadar yaşamaz’, ‘Sigarasız bir dünya, temiz bir nefes istiyoruz’ yazılı pankartları verdiniz...
Aslında siz... Gençlerin eline; ‘Ey yükselen yeni nesil, gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk; onu yükseltecek ve sürdürecek sizsiniz.’, ‘Bir gün ulusu sizin gibi beni anlamış gençliğe bırakacağımdan çok memnun ve mesudum.’, ‘Biz her şeyi gençliğe bırakacağız... Geleceğin ümidi, ışıklı çiçekleri onlardır. Bütün ümidim gençliktedir.’, ‘Milletin bağrından temiz bir nesil yetişiyor. Bu eseri (Türkiye Cumhuriyeti Devleti) ona bırakacağım ve gözüm arkamda olmayacak’ yazılı pankartlar vermeliydiniz...
Sevgili gençler... Ben endişeliyim ya siz... Gelecek yıl ‘Gençlik Yürüyüşü’nü kara çarşaflarla yapıp, elinize ‘iskelet resmi’, ‘alkolün zararları’, ‘sigaranın zararları’, ‘1 erkeğe 3 kadın’, ‘3 çocuk’, ‘kürtaj günah’ vs. gibi pankartlar verirlerse de alacak mısınız?
Sorarım size; binlerce şehit kanıyla kazanılmış bu topraklarda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün siz gençlere armağan ettiği bayramınızı; statlarda, alanlarda coşkuyla kutlamanızın engellenmesine daha ne kadar sessiz kalacaksınız?

 

 






 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder