4 Mayıs 2015 Pazartesi

YA BİLAL OĞLAN, İPSALA GÜMRÜĞÜNDE -İŞEYECEM- DESEYDİ!..







   “3 ülke tek nehir” sloganıyla düzenlenen 5. Uluslararası Meriç (Marıtsa) Rallisi, 30 Nisan 2015 Perşembe günü Edirne’den start aldı... Ralliye bu yıl ben de katıldım ve çok keyifliydi... Tabii ki klasik otomobille katılmadık... TGRT ekibi ile birlikte seyahat ettik Ralli boyunca... Haber, çekim, eğlence, heyecan, hepsi bir arada ve çok güzeldi... Kapıkule Sınır Kapısı’ndan Bulgaristan’a geçtik... Her yer yemyeşil ve pırıl pırıldı... Hava günlük güneşlik ve tam bir yaz havası hakimdi... Bulgaristan’dan sonraki durağımız da Yunanistan’dı... Aynı güzellikler burada da hakimdi... Derken ülkemiz sınırlarına girdik... İpsala Gümrük Sahası içerisine geldik... İlk 20 aracın gümrük işlemleri çok çabuk yapılırken, bir haber geldi; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan’ın Yunanistan’a geçmek üzere İpsala Sınır Kapısı’na geleceği yönünde... Yetkililer belirdi bir anda gümrük sahasında... Yavrum, canım Bilal Oğlan bekletilmesin diye bir telaş aldı gümrük içinde!.. Herkes Bilal Oğlan’a odaklanınca geriye kalan rallicilerin işlemleri de nispeten ağırlaştı... Önce Bilal Oğlan’ın gideceği güzergahtaki araçların işlemleri hızlandırıldı ki, Bilal Oğlan hiçbir engele takılmadan geçebilsin!.. Gümrük memurlarını suçlamıyorum tabii ki, onlar da emir kulu... Ancak işlemler uzayınca, rallicilerden bazıları da tuvalet ihtiyaçlarını karşılayabilmek için Gümrük Sahası içerisindeki umumi tuvaletleri kullanmak istedi... Tuvaletlere giren saniye sürmeden ağzı kapalı dışarı çıkıyordu... Dayanamadım en sonunda ben de bir gireyim dedim... Aman girmez olaydım, bok kokusundan bayılacaktım!.. Zaten kağıt pisliğinden girebilmek de pek mümkün değildi... Sanki aylardır kimse temizlememiş, uğramamıştı... Özellikle kullanılmasın diye pis bırakılmış gibiydi!..
   Sonuç mu? Türk vatandaşı olarak çok mahcup olduk... Gezdiğimiz 2 ülkede sigara izmaritimizi dahi rastgele yere atamayıp küllüklü çöp kutusu ararken, ülkemize gelen ki aralarında ilk defa da ralliye katılan Bulgar ve Yunanlı vatandaşlar vardı, onların daha ülkemize girişte bu manzarayla karşılaşmalarına şahit olduk... Üzüldük, utandık, mahcubiyet duyduk... Biz de kusur yoktu ama kusur; yine bizim ülkemizin ilgililerindeydi... Aynı bayrağı, aynı toprağı, aynı vatanı paylaştığımız Türkiye Cumhuriyeti’nin İpsala Gümrük Sahası’ndan sorumlu ilgililerinde... Bu pisliği, bu tuvaletleri kullanan ya da kullanmak isteyen vatandaşlara maledemeyiz çünkü bir kullanımlık pislik değildi bu... Ne çöp boşaltılmış, ne de lavabolar temizlenmişti sanki aylardır... Tuvaleti kullanan vatandaşlar, işi bitince çöpü de boşaltacak halleri yoktu sanırım!..
   Bütün bu üzüntüm ve mahcubiyetim ile birlikte bir de o anda şunu çok merak ettim... Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilal Oğlan İpsala Gümrük Kapısı’na geleceği için saha içinde bir aksilik çıkmasın diye kendini kıran ilgililer; ya Bilal Oğlan -şu umumi tuvaletlerde bir işeyeyim- deseydi acep napçaktınız!..
   Bu arada; İpsala Gümrük Kapısı’nı kullanacak vatandaşlarımız aman tedarikli çıkın... Sakın ola ki, çişinizi kapıya saklamayın!.. Çişinizi yapamadığınız gibi, üstüne bir de istifra edecek lavabo arasınız!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder