9 Mayıs 2015 Cumartesi

AŞNA FİŞNELİ SEÇİM PRORAGANDASI!..


   Birçok kişi, 7 Haziran genel seçimlerine 1 aydan az bir süre kalmasına rağmen seçim havasına girilmediğini öne sürüyor... Sanki bir durgunluk varmış, seçim heyecanını yaşayamıyorlarmış... Siz öyle sanın!.. Ben ve evimin bulunduğu sokaktakiler öyle heyecan yaşıyor ki adrenalin son noktada!.. Siyasisiler bizim sokakta bir çalışıyor, daha doğrusu -çalıştırıyor- ki haldır haldır!... Nasıl mı? Bi anlatayım da dinleyiverin şahit olduğumuz bir durumu...
   6 Mayıs 2014 Çarşamba gecesi... Babamla evde oturuyoruz... Show Tv’de yayınlanan ‘yılanların öcü’ adlı diziyi izliyorum... Önce telefonum çalıyor, ben telefonla konuşurken ve karşı taraftan gelen sesten olayı dinerken aynı anda kapı da çalınca, kapıyı babam açmak durumunda kalıyor... Sonra babam bana işaretle, kapıya gitmemi söylüyor... Komşularımızdan bir tanesi de telefon etmek yerine kapıya gelmiş şahit olduğu bir duruma benim de tanıklık etmem için... Telefonu kapatıyorum ve işaret edilen, şu bizim umuma açık aşna fişne noktası olan trafoya bakmam isteniyor... Bir araç duruyor trafo binası önünde ve farları açık... Şoförü de koltuğunda... Hatta 1 ya da 2 kişi daha var aracın içinde... Ancak afişler yapıştırılmış aracın üzerinde... Belli ki siyasi propaganda yapılmak üzere süslenmiş araç... Beni dizimden eden komşularıma, ‘ne var bu araçta, park etmiş duruyor işte’ diyorum... Cevap olarak, ’45 dakikadır park halinde’ diyorlar... Ve park ettiği gibi de bir bayan ve bir erkeğin, trafo arkasına ilerlediğini söylüyorlar... Herhalde birebir siyaset yapacaklar diye düşünüyorum, ev ev gezip... Ancak trafonun arkasını gören bir komşumuz da, ‘yok yok o iki kişi trafo arkasında kritikteler!’ diye esprili bir dille yorum yapıyor... Uzaktan da olsa bir fotoğraf alıyorum aracın ve ben de herkes gibi beklemeye koyuluyorum... 45 dakikanın üstüne bir 45 dakika daha sonra, üstünü başını toparlayarak bir kadın ve bir erkek araca doğru yöneliyor, araca biniyor ve şoför gaza bastığı gibi gözden kayboluyorlar...
   Sonra eve dönüyorum ve seçim havasına girilip-girilmediğinin kritiğini yapıyorum... Bu seçim aracında görevlendirilenler ya da gönüllüler -işi bitirmiş!- diye düşünüyorum kendi kendime... Seçmene ulaşmışlar, propagandalarını yapmışlar, şimdi de kendi aralarında aşna fişne kritiği yapıyorlar!.. Vallah ne diyelim ki... Seçmenin neden heyecan yaşayamadığı belli... Heyecanı propaganda yapanlar yaşıyor(!), doğal olarak da seçmeni heyecanlandıracak güçleri kalmıyor!.. Hal böyle olunca da seçim süreci heyecansız geçiyor!.. Seçim heyecan istiyorsanız, Aşağı Zaferiye Mahallesi Yuvam Sokak’taki trafo binasını turlayın aşna fişneli bir seçim süreci yaşayın!.. Ha bu arada sayın milletvekili adayları... Sizi destekleyenleri ara sıra bir yoklayın... Heyecanı başkalarına mı yaşatıyorlar yoksa kendileri mi heyecan yaşıyorlar!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder