6 Mart 2013 Çarşamba

KİM KİMİ KANDIRIYOR!

Dün haber için bir iş merkezine uğradım. Görüşmek için gittiğim kişinin ofisinin hangi katta olduğunu anımsayamayınca da asansörü değil, merdivenleri tercih ettim. Saat de 10.30 bu arada. 3. kata geldiğimde bir grup gencin merdivenlerde oturduğunu ve hepsinin elinde de sigara olduğunu gördüm. Pardon, 2 tanesininki dudaklarının arasındaydı! Bu gençler aynı zamanda formalıydılar da. Hızlı bir hareketle çantamdan fotoğraf makinemi çıkardım ve bu arada da ‘öğrenci misiniz?’ diye sordum. Hepsi bir ağızdan ‘evet’ dediler. Bu cevapla birlikte 2 kare fotoğraflarını aldım. Bir anda gençler merdivenlerden aşağıya kaçışmaya başladılar. Çektiğim fotoğraf sadece gençleri oradan uzaklaştırmak ve gözdağı vermek amacını taşıyordu, yoksa ne gazetemizde ne de köşemde yer verip, yayımlamak üzere değildi.
Ancak benim esas dikkat çekmek istediğim noktalar ise farklı. O saatlerde okullarında ders başında olmaları gereken öğrenciler nasıl dışarıda olabiliyor, idareciler bunun takibindeler mi ve ailelerine bu konuda bilgi veriliyor mu? Yine kapalı bir iş merkezinde, sigara içilmesi yasak olan bir ortamda hem de 18 yaşın altındaki 7-8 gencin aynı anda sigara içmesi nasıl gözden kaçıyor? Ve yine 18 yaşın altındaki bu gençler bu sigaralara nasıl sahip oluyor? Hani 18 yaşın altındakilere tütün ve tütün mamulleri satışı yasak ya(!), o nedenle sorguluyorum bunu.
Yine geçtiğimiz günlerde bir anne ile sohbetim olmuştu. Arkadaş çevresi ve buna bağlı kötü alışkanlıklar edinmesi nedeniyle okul idaresi tarafından uyarılan lise öğrenimi gören kızını okuldan almak durumunda kalan bir anne. Şimdilerde ise kızı, köy evlerinde bir elinde sigara bir elinde Türk kahvesi ve cep telefonu ile gün geçiriyormuş! Ve bu anne kızının etrafında bulunan birçok arkadaşının da aynı konumda olduğunu söylüyor.
Kim sorarsa okullardaki başarı oranımız %98! Devamsızlık neredeyse yok gibi! Tütün ve tütün mamulleri tüketilen kapalı ortamlara da sık sık denetim yapılıp, cezai işlem uygulanılarak, caydırıcı olması sağlanıyor!
Bu arada kim kimi kandırıyor, kim kime göz boyamaya çalışıyor belli değil!
Gören gözler kılavuz istemiyor... Her gün abartısız en az 100 öğrencinin ders saatleri ve okulda bulunmaları gereken zamanlarda dışarıda dolaştığına şahit oluyorum... Yine birçok öğrencinin sigara tükettiğine tanıklık ediyorum... Ve yine kapalı ortamlarda, tütün ve tütün mamulleri tüketilmesine yönelik yapılan denetimlerin sadece kâğıt üzerinde işlem gerçekleştirmek ve kayıt altına alınıp, ‘bakın biz iş yaptık!’ mantığı güttüğünün farkındayım...
‘Çok iş yaptık, yapıyoruz’ demek yerine az ama sağlam iş yapsanız da biraz düzen sağlasanız günaha mı girersiniz?
Az önce ‘kim kimi kandırıyor, kim kime göz boyamaya çalışıyor belli değil’ ifadesi kullandım ya... Şunu bilin ki; siz sadece kendinizi kandırıyor ve göz boyadığınızı sanıyorsunuz... Yoksa birçok kişi ‘rimel sahteymiş, biraz su değince aktı!’ diye alay ediyor... Anlayacağınız bu işler ‘dostlar alışverişte görsün’le yürümüyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder