16 Ağustos 2012 Perşembe

YANGIN VAR YANGIN!!

Vallahi yazdığıma yazacağıma pişman oldum desem yeri var… Bir aldatma konusu da bu kadar büyütülür mü Allah aşkına... Demek yangın çok büyükmüş ki, bu kadar tantana!..
Hep deriz ya erkeğin elinin kınası, kadının yüz karası… Ancak o eski zamandaydı… Hele bir Ramazan geçsin, kınayla-karayı değerlendiririz!..
Aldatma; kabiliyet ve para meselesidir… Ancak ikisinin de bir arada olması gerekir… Paran var kabiliyetin yoksa; ayvayı yediğin gündür… Yine kabiliyetin var paran yoksa; nalları diktiğin gündür…
Bize ne yaa değil mi? Kabiliyeti ve parası olanlar düşünsün!.. Piyangonun kime vuracağını merak edenler ortalığı karıştırmasın, ‘herkese talih bize de kör salih’ diyenler de bahtlarına küsmesin…
Bayram üstü yaptık bir deprem, kocaları kurtardık dertten… Esmerden, kumraldan, sarışından, kızıldan… Bu bir rüyaydı desem!.. Ve köşe yazımın konusunu değiştirip, dert yanan Hüseyin Amca’ya dönsem…
Hüseyin Amca, gazetemize gelip dert yandı… Keşan Belediyesinin eski itfaiye binasının bulunduğu otoparktaki WC’lerden faydalanması engellenmiş…
11 Ağustos Cumartesi günü eşiyle birlikte çarşıya çıkan Hüseyin Amca, çok sıkışmış ve küçük su dökmek için zabıta görevlisine WC’den yararlanmak istediğini söylemiş… Ancak Hüseyin Amca, zabıtanın gazabına uğramış ve kovulmaktan beter edilmiş… Bunu kendine yediremeyen Hüseyin Amca, serzenişini önüne gelene anlatmış, Zabıta Müdürüne bile gidip dert yanmış… Ancak hırsını alamayan Hüseyin Amca, illa ki Keşan halkıyla da paylaşmayı kafasına koymuş… Kamu malının, Keşanlıların malının nasıl Keşanlılardan mahrum edildiğini anlatıp, içine dökmeye ah etmiş…
Hüseyin Amca anlattı, ben dinledim… ‘Yaz kızım!’ dedi… ‘Tamam beya Hüseyin Amca yazarım, merak etme’ dedim… Ve Hüseyin Amca’yı kırmayıp, yazdım…
Hüseyin Amca’nın en çok “Ben Avrupa gezmiş insanım. Burada da çok memleket gezdim. Avrupa’da ben bu şekilde bir görevliden ricada bulunsam, 3. katta ise bizzat koluma girip, çıkartırlar, en iyi şekilde muamele ederler. Bizim memleketimizde, memleketlimizin yaptığını içime sindiremedim. Gevur bize hürmet ediyor, memleketlimiz başından kovuyor” ifadesi dikkatimi çekti…
Ne yapalım Hüseyin Amca, elin gevuru 3. kat yukarı çıkarır, bizimkiler de karşı kahvehaneye postalar, başından savar…
Bizde işler sözde yürüyor Hüseyin Amca… İş yok, işçi çok… Ama iş yapan hiç yok…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder