13 Ağustos 2012 Pazartesi

(H)EPİMİZ DİN KARDEŞİYİZ BEYA!..

Ramazan ayının son günlerini yaşıyoruz… Allah, mübarek ayda ve özellikle de aşırı sıcaklar yaşanan günlerde oruç tutanların oruçlarını kabul etsin…
Oruç tutanların oruçlarının içlerinde fesat fitne yoksa ve dinimizin diğer vecibelerini de yerine getirebiliyorlarsa kabul edecektir cenabı Allah… Benim merakım ise oruç tutmayıp da etrafına tutuyormuş gibi yutturmaya çalışanlarda! Hadi ona buna yutturacaksınız, kendinizi kandıracaksınız da Allah’a ne cevap vereceksiniz?
‘Şimdi bu nereden çıktı’ mı diyeceksiniz…
Malumunuz Keşan’ımızda her yıl geleneksel olarak iftarlar verilir, biz basın mensupları da iftarları ölümsüzleştirmek adına 1-2 kare fotoğraf çekip, gazetelerimizde yayımlarız…
Fotoğrafı çekerken pek dikkat etmem kareye kimlerin girip girmediğine ama fotoğrafları PC’ye yükledikten sonra ‘bakalım iftarda kimler varmış kimler yokmuş’ diye yakın profilden izlerim… Öğle saatlerinde kenar kuytu bir köşede 2 yarım döneri götürenleri, akşam da iftar sofrasında görünce ‘yedi yine bir garibin hakkını’ diye söylenirim… Çünkü bu kişilerin kendilerini oruçlu diye lanse ettiklerini öğrenirim… Hatta gün içinde o kadar çok yemişlerdir ki tutmadıkları orucu bile kana kana su içerek açar bu kafirler…
Ne yani şimdi kafir demekle suç mu işlediğimi düşünüyorsunuz… Oruç, İslam’ın 5 şartından biridir… Tutarsan da kendine, tutmazsan da kendine…
Kimisi açlığına dayanamaz, tutamaz… Kimisi hastadır, tutamaz… Kimisi bağımlıdır (sigara, alkol vs.), tutamaz… Kimisinin de tuttuğu tutmadığından daha hayırlıdır, tutmaz… Sevabı da günahı da kendinedir…
Ben de oruç tutmuyorum, tutamıyorum, dayanamıyorum… Bundan kime ne? İftarlara katıldığım da oluyor ama kendimi ‘oruçluyum’ diye lanse etmiyorum…
Bu Ramazan ayında ülkemizin dört bir ucunda bulunan akrabalarımı arayıp, etraftaki Ramazan izlenimlerini sordum… Bana fastfood’lara giremediklerini söylediler… ‘Hayırdır, Ramazan dolayısı ile kapalı mı?’ diye sorduğumda ise ‘Yok canım ne kapalısı, kuyruk var kuyruk!’ diye cevap verdiler… ‘Kampanya mı var?’ dediğimde ‘AK Parti kampanyası!’ dediler…
Ülkemin %50’sinin oyunu alan, 2 kişiden birinin AK Partili olduğu bir dönemde oruç tutanların azlığı da şaşırttı beni doğrusu… Ancak Keşan’daki izlenimlerimin ardından da şaşkınlığım çabuk geçti…
Yapmayın beya din kardeşlerim… (H)epimiz Müslümanız ama sahte oruçtan yok fayda… Kulları kandırmak kolay da öbür tarafta sıcak fazla!
Allah tutanların da tutmayanların da orucunu kabul kıla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder