24 Nisan 2012 Salı

YA TAM YAPACAKSIN, YA DA BİR BİLENE DANIŞACAKSIN…

20 Nisan 2012 Cuma günü düzenlenen törenle, Keşan’ın en eski tarihi eserlerinden olan Hersekzade Ahmet Paşa Camisi’nin 500. kuruluş yıl dönümü nedeniyle hazırlanan kitabın tanıtımı yapıldı.
Kitabın basımına maddi katkıda bulunan Keşan Belediyesi adına Başkan Vekili Ersoylu’ya Kaymakam Ahmet Narinoğlu tarafından plaket verildi, etkinliklere maddi katkıda bulunan kişi ve kurumlara teşekkür belgesi ile Hersekzade Ahmet Paşa Camisi kitabı hediye edildi.
Ancak dünkü yerel basından okuduğunuz üzere Mehmet Sorgut adlı çevreye duyarlı bir vatandaş çıkıp, kendi kiraladığı at arabalarıyla, cami yakınlardaki çöpleri ve moloz yığınlarını topladı, Hersekzade Ahmet Paşa Camisi’nin çevre temizliğini yaptı…
Ve yine Sayın Sorgut, “Beyler caminin kitabının tanıtımında, caminin öneminden ve korunmasından bahsettiler. Biz bu çevrenin de korunmasının ve temiz tutulmasının tanıtım için çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Keşan’ın yetkilileri, tarihi korumanın takım elbiseyi giyip tören düzenlemek ve plaket vermekle sağlanmayacağını bilmeliler. Önce Hersekzade Ahmet Paşa Camisi’nin çevresinde incelemelerde bulunmalılar.” dedi…
Anlayacağınız Mehmet Sorgut, gözlemleri sonucunda yaptığı doğru bir tespiti kamuoyuyla paylaştı… Bu işlerin kravat takıp takım elbise giyerek, tören düzenlemekle olmayacağını gösterdi!..
Gelelim benim tespitime…
Hersekzade Ahmet Paşa Camisi’nin tanıtımı ile ilgili 147 sayfadan oluşan kitabı ancak inceleme fırsatım oldu… 147 sayfadan 51’i magazin… Beyler, hanımlar, merdivenden kayanlar(!)… Hepsi geçmiş kürsü başına… vermişler pozları… alın size Hersekzade Ahmet Paşa Camisi’nin tanıtım kitabı… Hangi tarihi eser tanıtım kitabında protokol fotoğraflarına yer verildiği görülmüş, önce bu araştırılmalı… Bu kadar masraf bunun için mi yapıldı ve Keşan Belediyesinin, yani benim, onun, Keşanlı vatandaşımın cebinden çıkan para… protokol fotoğrafları için mi harcandı…
Ben mi çok biliyorum… bu organizasyonları üstlenenler mi bir şey bilmiyor anlamadım gitti ama… bu kadar emek sarf edilip, aylardır vakit harcanarak yapılan bir hazırlıkta, en ince ayrıntı dahi gözden kaçmamalıydı… Bir işi ya tam yapacaksın, yapmasını bilmiyorsan da bir bilene danışacaksın… Yoksa eleştirilere hazırlıklı olup, bu işlerde gösterişe yer verilmemesi gerektiğini öğreneceksin…

1 yorum:

  1. Neşe hn bizde gösteriş merakı olduğu sürece hiçbir yere varamayız. Hadi kitabı bastıranlar bir hata yapmışlar. Peki Sn Sorgut belediyeye gidip buraların temizlenmesi gerekiyor şu şöyle olmalı dedide Keşan Belediye yetkilileri ilgilenmedimi. Yoksa Sn Sorgut kendi başına bu temizliği yapıp bakın ben bunları yaptım diye medyayımı haberdar etti. İster istemez bende bunun altında ince düşüncelere kapılıyorum. Yap iyiliği at denize Balık bilmzse Alık bilir derlerya.Yinede Sn Sorgut'a teşekkür ederiz. Bu duyarlı davranışı için.

    YanıtlaSil