10 Ekim 2012 Çarşamba

KARABORSA EHLİYETLER HAVAYA!

Dün gazetemize gelen bir vatandaş, caddelerdeki kasisler nedeniyle yaşadığı sıkıntıyı dile getirdi. Hatta bugün gazetemizin ‘Okurlardan’ köşesinde de yer aldı. Ben de habere renk gelsin, fotoğraflı olsun diye bu vatandaşımızın serzenişini kayıt altına aldıktan sonra, yine başka bir habere gitmek üzere yola çıktım ve birkaç kasis fotoğrafı çektim.
Tam fotoğrafı çekip, makinemi çantama koyacaktım ki, bir amca seslendi iş yerinden çıkıp... Amcam öyle heyecanlıydı ki, konuşmadan ben hemen söze başladım ‘Siz de mi rahatsızsınız bu kasislerden’ diye…
‘Yok evladım benim sıkıntım başka’ dedi bu amca bana… ‘Hayırdır, vatandaş olarak sıkıntınızı dinleyeyim ve gazetemizde yer verelim’ dediysem de ismini söylememekte ısrar edip, sadece sıkıntısını dile getirdi şöyle: “Etraftaki araçları görüyorsunuz. Park etme şekillerini, trafikte seyirlerini. Her gün yüzlerce araç geçiyor dükkânımın önünden ve bir o kadarı da park ediyor. Yine yaya olarak trafikte seyrediyor ve gözlemliyorum sürücüleri. Uygunsuz parklar, yayaların üzerine üzerine gitmeler... Yalnız şunu da merak ediyorum. Bir gün birileri ellerine trafik levhalarını gösteren bir kitapçık alsa ve rastgele sürücülere levha ve işaretlerin ne anlama geldiğini sorsa kaç tanesi doğru cevap verebilecek? Sanmıyorum 3-5’i hariç doğru cevap veren çıksın. Eğer levha ve işaretlerin ne anlam taşıdığını bilseler bu şekilde davranmazlar. Kazara koymuşlar ceplerine ehliyetleri, çekmişler altlarına arabaları, kural nizam takan yok. Eğitim evladım eğitim. Eğitimciler başta iyi eğitecek, sonra belgeyi verecek. Karaborsadan ehliyet vermeyecek!”
Amcam yerden göğe kadar haklı… Söyleyecek bir söz bulamayıp, ‘haklısınız’ demekle yetindim sadece… Sözüm yine tabii ki sürücülere… Bir gün Amcama kulak verip de sürücülere yapılırsa yoklama, karaborsa ehliyetler gider havaya! Ehliyetlerinizi kaptırmak istemiyorsanız eğer, trafik levha ve işaretlerini dikkate alarak araç kullanın bundan sonra… Amcam kararlı bir ilgili bulup, sorgulama yaptırmaya, ak sürücüyle kara sürücüyü ayırmaya! Ben de başlayacağım bu akşamdan itibaren trafik levha ve işaretleriyle ilgili çalışmaya… Yoksa rezil olmak da var işin ucunda!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder