29 Aralık 2012 Cumartesi

OLAN YİNE BİZİM YAŞLARA OLDU SADECE!

Evet sevgili hemşehrilerim... 2012 yılında geri sayım başladı...
Şöyle bir geride bırakacağımız 2012 yılını değerlendirdim kendi kendime... Kazandıklarımızı ve kaybettiklerimizi... Kazandıklarımızı bulamadım(!), kaybettiklerimizi de sayarken yoruldum(!)
Keşan’ın sürekli gündeminden düşmeyen, birçok vatandaşın serzenişte bulunduğu trafik sorunu... Caddeler boyandı, park yerleri çizildi, caddeler renklenerek ikiye bölündü ama elde var; sıfır...
Yollardaki çukurlar... Gün geçmiyor ki 3-5 vatandaşım aramasın ve yakınmasın... ‘Bir günü de çukur şikayeti duymadan geçireyim’ diyorum ama olmuyor... Asıl çözemediğim ise sanayi esnafı nasıl hâlâ köşeyi dönmüyor! Yolların bozukluğundan araçlarını sanayiye götürmekten bıktığını söyleyen sürücüler, acaba baktılar olmuyor, para yetişmiyor, ek meslek edinip, araba tamirciliğinde de mi usta kesildiler!
Diğer tarafta da yayalar... Sürücülerin saygısızlığından sürekli yakınmalar... Hele hele Avrupa görmüş bir yaya saygısızlığa uğradıysa, ne öküzlüğü kalıyor bizim sürücülerin ne de eşekliği... Yiyorlar kalayı adamakıllı... Yayanın geçitten geçmesine sabır gösterilmediği gibi, yaya geçidi üzerine park etmek de bir bizim memleket sürücülerinin özelliği!
Yıllardır konuşulan yatırımlara gelince... Hepsinin sözü verildi çok sene önce! Yine bu seneyi de kapattık; sen yapacaksın, ben yapacağım; sen yaptın, ben yaptım meseleleriyle! Ortada yapılan yok ama kuru gürültüler her yerde...
TOKİ konutları inşa edildi, neredeyse bitti... 504 adet olanlardan Keşanlılar nasibini alamazken, yoksul ve Roman vatandaşlara yapılanların akıbetinin ise ne olacağı hiç belli değil...
Keşan Kaymakamlığı tarafından bir yıl boyunca gece gündüz demeden proje üretildi... Projeler RTÜK’ten geçti! Ancak buna rağmen hepsi geri çekildi, bununla da kalınmadı proje bürosu bile mühürlendi!
Hangisini sayayım size sevgili hemşehrilerim... Eksilerimizi yazmaya kalksam cilt cilt ansiklopediler çıkar ortaya... Kazandıklarımıza el atsam 10 sayfalık bir hikaye dahi çıkmaz ortaya... Bu yılı da kuru gürültüyle geçirdik oturup yanalım ona...
Desenize olan sadece bizim yaşlara oldu bu yılda... Bir yıl daha yaşlandık hepimiz... Keşan ise her zamanki gibi kaldı; aynı hamam aynı tas!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder